قرآن 71 | قاعده حساس و خطرناک

قاعده حساس و خطرناک

قاعده، قاعده حساس و خطرناکی است. تا حدی که خیلی‌ها آن را انکار می‌کنند! برای همین خدا به سرزمین انجیر و زیتون و طور سینا و مکه -که سرزمین‌های وحی بر پیامبران است- سوگند می‌خورد تا این قاعده را به انسان بفهماند: «ما انسان را در بهترین قوام آفریدیم و سپس- خود ما- او را تا پایین‌ترین درجات سقوط دادیم!»

عجیب است و وحشت‌ناک؟! یعنی راه نجاتی وجود ندارد؟ چرا! بازی، بازی دنیاست و قاعده، قاعده طبیعی خلقت. از این قاعده هیچ خلاصی نیست مگر کسی که باایمان و عمل صالح خود را به پرواز درآورد تا نجات یابد که اگر کسی چنین کند، نه‌تنها از خطر در امان می‌ماند، بلکه به‌سوی بی‌نهایت می‌رود و به پاداش بی‌پایان می‌رسد.

پس انتظار می‌رود که بعد از فهمیدن این راه‌حل، انسان‌ها با ذوق و شوق به سوی «ایمان و عمل» صالح شتاب کنند، اما انگار اوضاع برعکس است؛ تازه با فهمیدن این قاعده و این‌که تنها راه، انتخاب دینی است که پیامبر اعظم آورده است، شروع به تکذیب و انکار او می‌کنند. برای همین خدا پیامبرش را آرام می‌کند و عاقبت این مردمان را به خودش حواله می‌دهد...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

وَ التِّینِ وَ الزَّیتُونِ (1) وَ طُورِ سینینَ (2) وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمینِ (3) لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ أَحْسَنِ تَقْویمٍ (4) ثُمَّ رَدَدْناهُ أَسْفَلَ سافِلینَ (5) إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیرُ مَمْنُونٍ (6) فَما یکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ (7) أَ لَیسَ اللَّهُ بِأَحْکَمِ الْحاکِمینَ (8)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی