قرآن 61 | دنیاپرست بی رحم

دریافت
حجم: 689 کیلوبایت

دنیاپرستِ بی‌رحم

پول پول پول! همه وجودش را فکر و خیال پول گرفته است؛ آن‌قدر که کارش شده جمع کردن و شمردن پول. اصلاً همه دنیا و آخرت را پول می‌بیند. برای همین، وقتی به دیگران می‌رسد، شروع می‌کند به عیب‌جویی و ایراد گرفتن که یا عیب‌ها را پشت سرشان بگوید و غیبت‌شان را بکند، یا اگر هم پیش خودشان می‌گوید، در مقابل بقیه می‌گوید تا مسخره‌شان بکند و آبرویشان را ببرد. به‌هرحال این آدمِ دنیاگرای پول‌پرست، کاری جز شکستن دل مردم ندارد.

اما کور خوانده‌ است و بدجوری به بیراهه زده است. چراکه این پول‌ها نه‌تنها او را به بهشت نمی‌رساند، بلکه رفتارهایش موجب می‌شود در آتش جهنم بیفتد؛ آتش شکننده‌ای که خدا آن را برافروخته تا جان‌های این نامردمِ بی‌رحم را بسوزاند و اجازه فرار به آن‌ها ندهد...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

وَیلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ (1) الَّذی جَمَعَ مالاً وَ عَدَّدَهُ (2) یحْسَبُ أَنَّ مالَهُ أَخْلَدَهُ (3) کَلاَّ لَینْبَذَنَّ فِی الْحُطَمَةِ (4) وَ ما أَدْراکَ مَا الْحُطَمَةُ (5) نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ (6) الَّتی‏ تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ (7) إِنَّها عَلَیهِمْ مُؤْصَدَةٌ (8) فی‏ عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ (9)

واى بر هر عیب­جوى غیبت­کننده­ای «1» که مالى فراهم آورده و آن را پی‌درپی شمرده است «2» چون مى­پندارد که ثروتش جاودانه­اش ساخته است. «3» چنین نیست که او به واسطه ثروت، جاویدان شود، بلکه حتماً مرگ او فرا خواهد رسید و قطعاً در آن آتش شکننده افکنده خواهد شد «4» و چه چیزى تو را آگاه کرده است که آن آتش شکننده چیست؟«5» آتشِ برافروخته خداست «6» که بر دل‌ها چیره مى‌شود و جان آدمیان را مى‌سوزاند. «7» آن آتش بر آنان دربسته خواهد بود و راه خلاصى از آن نخواهند داشت. «8» این در حالى است که آنان در ستون‌هایى بسیار دراز به بند کشیده شده­اند. «9»

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی