قرآن 57 | نمازگزاردروغ گو

دریافت
حجم: 634 کیلوبایت

نمازگزار دروغ‌گو

همه‌چیزش شبیه نمازخوان‌هاست به‌جز آن‌چه که باید باشد! روزی سه وعده مسجد می‌رود و تسبیح‌به‌دست، با همه پول‌دارها و کاسب‌ها احوال‌پرسی می‌کند. حتی روی پیشانی‌اش هم جای مُهر پینه بسته و خلاصه از نظر ظاهری چیزی کم ندارد. اما کافی است که یک یتیم از او درخواست کمک کند تا شخصیت واقعی‌اش را نشان دهد. چنان دست رد به سینه‌اش می‌زند و او را از خود می‌راند که دیگر جرئت نکند نیازش را بگوید. حتی اگر کسی بخواهد غذای مسکینی را بدهد، او هیچ تشویقی نمی‌کند و به‌این‌ترتیب نشان می‌دهد که از روح و حقیقت نماز هیچ بهره‌ای نبرده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

أَ رَأَیْتَ الَّذی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ (1) فَذلِکَ الَّذی یَدُعُّ الْیَتیمَ (2) وَ لا یَحُضُّ عَلى‏ طَعامِ الْمِسْکینِ (3)

وای بر چنین نمازگزارانی که نه‌تنها دروغ‌گو هستند، بلکه اصلاً دین را قبول ندارند و آن را تکذیب می‌کنند. چراکه ظاهرِ بی‌باطن، مثل پوسته بی‌مغز است و در قاموس دین، نماز این‌چنینی ریائی بیش نیست. آری! اینان که در خدمت مردم نیستند، روح نماز را ندارند و بلکه مکذب دین‌اند...

فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ (4) الَّذینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ (5) الَّذینَ هُمْ یُراؤُنَ (6) وَ یَمْنَعُونَ الْماعُونَ (7)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی