قرآن کریم 19 | بزرگترین فرودگاه

دریافت
حجم: 474 کیلوبایت

بزرگترین فرودگاه
گاهِ فرود قرآن شب قدر است، همانی که برتر است از هزار ماه: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» اما فرودگاه قرآن کجاست؟ اصلا مگر هر جایی می‌تواند ظرفیت دریافت پیام الهی را داشته باشد؟
طبیعی است که بهترین مکان برای حضور «کلام‌الله»، «حرم‌الله» باشد و از آن جا که «القلب حرم‌الله» نباید انتظار داشت که «سخن خالق» جز در «قلب مخلوق» بنشیند چرا که رساترین رسانه است این قلب. البته به شرطی که خوب ورزیده شود و تاب تحمل این «قول ثقیل» را پیدا کرده باشد. این جاست که اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند «آمادگی قلب». حالا خدا به رسولش که می‌خواهد اولین و محکم‌ترین فرودگاه قرآن باشد راه حل بدهد. راه حلی که او را آماده کند برای یک امر بزرگ. آن راه چیست؟ بهره‌گیری از فرصت شب؛ یعنی نماز شب!
ای کاش ما هم استفاده کنیم از این فرصت و فرودگاهی شویم برای نزول قرآن...

یا أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ (1) قُمِ اللَّیْلَ إِلاَّ قَلیلاً (2) نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلیلاً (3) أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتیلاً (4) إِنَّا سَنُلْقی‏ عَلَیْکَ قَوْلاً ثَقیلاً (5) إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیْلِ هِیَ أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلاً (6)

اى جامه خواب به خود پیچیده. (1) شب راـ جز اندکی‌ـ براى نماز به پا خیز.(2) نیمى از شب را یا اگر خواستى اندکى از نیمه بکاه. (3) یا اندکى بر نیمه بیفزاى و قرآن را پى در پى و شمرده در نمازت بخوان .(4) که به زودى ما گفتارى گران‌بار را که دریافت حقایق آن دشوار و پایدارى بر دستوراتش سخت است بر تو القا مى کنیم .(5) قطعاً پدیده شب براى پیراستنِ نفس پابرجاتر از روز و سخن در آن ثابت‌تر و درست‌تر است. (6)

سوره مبارکه مزمل آیات 1 تا 6

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی