در محضر اهل‌بیت ۲۸۵ | خانواده مقاومتی (۱۰۶)- یک شب با نامحرم

خانواده مقاومتی (۱۰۶)- یک شب با نامحرم

خلوت کردن با زن نامحرم دام شیطان است، این را همه می‌دانیم. حتی اگر به هم دست نزنند و شوخی‌های عجیب و غریب هم نکنند، باز هم نفر سوم‌شان شیطان است: لا یخْلُوَنَّ رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ، فَانَّ ثالِثَهُما شَیطانٌ.[1] شیطان هم کارش را خوب بلد است. خیلی وقت‌ها از حرف‌های جدی و کارهای اداری شروع می‌کند تا زن و مرد را به حرام بیندازد؛ فرقی هم ندارد که در فضای مجازی باشد یا حضوری. برای همین خوب است انسان از جایی که صدای نفس زن نامحرم را می‌شنود هم فرار کند:

مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ فَلَا یَبِتْ فِی مَوْضِعٍ یَسْمَعُ نَفَسَ امْرَأَةٍ لَیْسَتْ لَهُ بِمَحْرَمٍ[2]

پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله): کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، در جایی شب را نمی‌گذراند که صدای نفس زنی نامحرم را بشنود.

پناه بر خدا از اینکه انسان شبی را در کنار نامحرمی باشد...

 



[1]  رسول خدا )صلی‌الله‌علیه‌وآله): هیچ مردی با زنی خلوت نکند مگر این که سومین آن‌ها شیطان است. (مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏14، ص: 266)

[2] وسائل الشیعة، ج‏20، ص: 185

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی