اقتصاد مقاومتی ۲۲۴ | حمایت از گردشگری ایرانی

حمایت از گردشگری ایرانی

اگر برای گشت و گذار به دنبال طبیعت ناب هستید، کشور خودمان همه چیز دارد. از جنگل و بیابان تا دریا و کوهستان. اگر به دنبال مناطق تاریخی هستید، این سرزمین قدیمی‌ترین و ناشناخته‌ترین مناطق تاریخی را در دل خود گنجانده است. وقتی چنین ظرفیتی در داخل کشور وجود دارد، که هم ارزان‌تر است، هم در دسترس‌تر و بی‌دردسرتر، چرا باید سفرهای تفریحی به خارج از کشور این‌قدر رواج داشته باشد؟

واقعیت آن است که سفرهای غیرضروری خارجی، به اقتصاد کشور فشار زیادی را وارد می‌کند. حجم ارز خروجی بین 9 تا 12 میلیون ایرانی که سالانه به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، به چندین میلیارد دلار می‌رسد که حتی بدون در نظر گرفتن مضرات حذف این پول از چرخه اقتصاد کشور، در شرایط فعلی تأمین این حجم ارز، خود چالشی بزرگ پیش روی مسئولان اقتصادی کشور است.

جایگزینی سفر داخلی به جای خارجی هم می‌تواند یک نوع حمایت از کالای ایرانی‌ باشد.         

 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۱)

باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات..
خیلی مطالب زیبا و جالبی هستن،تشکر از زحمت های شما..
استفاده از مطالب مشکل شرعی نداره؟
چرا قیمت امروز با دیروز فرق میکنه؟
پاسخ:
سلام بر شما
متقابلاً
میتوانید استفاده کنید.
قیمتها را یا حکومتها مشخص میکنند یا تولیدکنندگان یا سرمایه داران و دیگر اقشار جامعه. هر گروه هم منافع و مصالح متفاوتی را در نظر میگیرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی