ما و رسانه ۲۰۰ | از «زلزله» تا «اغتشاش» در سینما

 از «زلزله» تا «اغتشاش» در سینما

به بهانه نقد فیلم رسوایی ۲

رسوایی ۲ اگرچه به کارهای قبلی ده‌نمکی مربوط است، فرقش با رسوایی ۱ این است که زبان نقد را به سمت مسئولان چرخانده است. حاج آقایی که در فیلم قبل به خاطر هدایت یک زن بی‌آبرو شده بود و خدا آبرویش را برگرداند، این بار پای چوبه دار حاضر می‌شود و قاتلی را نجات می‌دهد که به گفته او «تخم‌مرغ دزد» است و «شتردزدها» رها شده‌اند.

همه حرف کارگردان این است که اگر مسئولان به فکر اصلاح خود نباشند و برای مردم دل‌سوزی نکنند، جامعه اصلاح نمی‌شود و همین  نعمت‌هایی هم که هست، از صدقه سر بزرگانی است که با پرچم «یا حسین» و ارتباط‌شان با خدا کشور را حفظ کرده‌اند. زلزله‌ای که حاج آقا وعده‌اش را می‌دهد با بی‌توجهی‌های مسئولان و اعتراض‌های مردمی این زمانه ما، نسبت خوبی دارد.

رسوایی ۲ با همه حرف‌های خوبش شبیه یک منبر سینمایی است که دیگر طنز‌های همیشگی ده‌نمکی را هم ندارد و برای همین با استقبال مردم روبه‌رو نمی‌شود. شاخصه‌های سینما چیزی بیشتر از این کارهایی است که ده‌نمکی آن را تجربه می‌کند.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی