ما و رسانه ۱۹۸ | عصر مدیریت رسانه‌ای

عصر مدیریت رسانه‌ای

در «مدیریت رسانه» یاد می‌گیرند که رسانه را چگونه مدیریت کنند و در «مدیریت رسانه‌ای» می‌آموزند چگونه با رسانه «جامعه» را مدیریت کنند. آن اولی را امروز ما داریم آرام آرام یاد می‌گیریم و در دانشگاه‌هایمان علمی‌اش کرده‌ایم. اما این دومی را اصلاً نمی‌بینیم درحالی‌که دشمنان‌مان دارند آن را عملی می‌کنند.

اسنپ و تپ‌سی و الوپیک نمونه‌های عملی مدیریت مسائل اجتماعی‌اند که در جامعه ما به وسیله رسانه انجام می‌شوند. کارکردهای خوب این‌ها را همه داریم می‌بینیم و از بعضی آسیب‌هایشان هم بیش و کم خبر پیدا می‌کنیم. اما از این نوع محصولات کم نیست و مرتب هم به‌روز می‌شود، فقط ما عقب‌تر از همه خبرشان را می‌گیریم.

مهم‌تر از نرم‌افزارهایی که خودرو‌ها، موتورها، غذاها و این‌جور چیزها را مدیریت می‌کنند، آن‌هایی‌اند که به مدیریت انسان‌ها و افکار آن‌ها می‌پردازند. تلگرام، ایسنتاگرام و واتس‌اپ مهم‌اند چون ما را در اختیار مدیران رسانه‌ها قرار می‌دهند. عجیب است مدیریت رسانه‌ای هنوز برای ما جدی نشده است!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی