ما و رسانه ۱۷۷ | سیاسی، کم‌خنده، پرفروش

سیاسی، کم‌خنده، پرفروش

به بهانه نقد فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» مهران مدیری

سیامک انصاری مثل بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های مهران مدیری به عنوان نقش اول داستان، صبحی را به بعدازظهر می‌رساند که باید تا قبل از ساعت 5 عصر قسط خود را در بانک بپردازد وگرنه خانه‌اش را از دست می‌دهد. او که مجبور است همه اتفاق‌های روز را لحظه‌به‌لحظه به همسرش در فرانسه گزارش کند، سعی می‌کند همه مشکلات را بدون درگیری حل کند ولی گویا نمی‌شود.

ساعت 5 عصر، با نشان دادن تناقض‌های جامعه در یک روز معمولی، جریان‌های اجتماعی و سیاسی را به نقد می‌گیرد و هم مردمی را که برای هنرمند ناشناخته خود سینه‌چاک می‌کنند ولی خانواده‌شان را تحویل نمی‌گیرند، تصویر می‌کند و هم مسئولانی را که به جای ورود به مشکلات اجتماعی، با چشم بسته می‌خواهند مسائل را حل کنند، به نقد می‌کشد.

فیلم اگرچه تعریضی به جریان فتنه 88 دارد و بازیگردان اصلی آن را خوب معرفی می‌کند، به خاطر ضعف داستان و بار طنز کمش رضایت مخاطب را جلب نمی‌کند و احتمالاً فروش نسبتا خوبش بیشتر به خاطر بازاریابی، شهرت کارگردان و بازیگرانش باشد تا فیلم‌نامه و هنر سینمایی‌اش.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی