ما و رسانه ۱۴۷ | سفرنامه ناقص یک دختر معصوم

 سفرنامه ناقص یک دختر معصوم

فیلم «نفس»

نفس روایت زندگی چهارکودک است که به همراه پدر و مادربزرگ خود در سال‌های 57 تا 62 نفس می‌کشند. البته بدون این‌که تغییری در افراد و به ویژه کودکان دیده شود!

فیلم‌ساز از حقیقت‌های دنیای کودکانه فقط تلخی‌اش را نمایش می‌دهد و با غافلگیری بی‌رحمانه‌ای مخاطب را میخ‌کوب می‌کند. برای دختربچه معصوم فیلم که مرتب از خیالاتش به جهان واقع سفر می‌کند و در این سفر «رشد» می‌یابد، پاره کردن یک‌باره همه ساخته‌ها، اگرچه غافلگیرکننده است، کمی بی‌رحمانه به نظر می‌رسد و پیامی معکوس را منتقل می‌کند.

در نگاه ما که برگرفته از انقلاب اسلامی است، معصومیت کودکانه راهی است برای رسیدن به آزادی و آزادگی و سفرهای ذهن و عین و دیدن واقعیت‌های تلخ و شیرین جهان واقعی، بهترین مسیر برای این هدف است. پس باید جهان کودکانه را تقدیس کرد و آن را حفظ نمود.

امید می‌رود که نرگس آبیار در کارهای بعدی‌اش نواقصی این‌چنین را جبران کند، چنان که از «شیار 143» تا «نفس» نیز رشد خوبی داشته است.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی