ایام ویژه 12 | میلاد حضرت حجت‌بن ‌الحسن(عج)

دریافت
حجم: 41.7 کیلوبایت

ایام ویژه

سلامٌ علیه یومَ وُلِد...
حکیمه دختر امام محمد تقی(ع) نقل می کند که امام حسن عسکری(ع) مرا خواست و فرمود : عمه امشب نیمه شعبان است. نزد ما افطار کن که خدواند در این شب فرخنده شخصی را متولد می سازد که حجت او در روی زمین می باشد . عرض کردم: مادر این فرزند مبارک کیست؟ فرمود : نرجس. گفتم: فدایت شوم اثری از حاملگی در این بانوی گرامی ندیدم! فرمود: برای همین می گویم نزد ما باش. پس از اقامه نماز افطار کردم و خوابیدم، سحرگاه با اضطراب بیدار شدم و دیدم نرجس نیز بیدار است ولی هیچگونه علامتی در وی مشهود نیست. نزدیک بود که در وعده امام(ع) تردید کنم که ناگهان امام(ع)در مکانی که تشریف داشتند با صدای بلند مرا صدا زده فرمودند: عمه تعجیل مکن که وقت نزدیک است! همینکه صدای مبارک امام حسن عسکری(ع) را شنیدم مشغول خواندن سوره الم سجده و یس شدم.در این موقع نرجس با حال اضطراب از خواب برخاست . من به وی نزدیک شدم و نام خدا را بر زبان جاری کردم و پرسیدم : آیا درخود چیزی احساس می کنی؟ گفت : آری. گفتم : ناراحت مباش و دل قوی دار،این همان مژده است که به تو دادم. اندکی بعد صاحب الامر (عج) متولد شد آن ماه پاره را دیدم که مواضع هفتگانه سجده را روی زمین گذاشته و ذکر حق می گوید. او را در آغوش گرفتم در حالی که بر خلاف نوزادان دیگر از آلایش ولادت پاک و پاکیزه بود. در این هنگام امام عسکری(ع) صدا زد : عمه جان! فرزندم رانزد من بیاور. او را نزد پدر بزرگوارش بردم، او را به سینه چسبانید و زبان در دهانش گذارد و دست بر چشم و گوش او کشید و فرمود فرزندم با من حرف بزن! آن مولود مسعود گفت : شهادت می دهم به وحدانیت پروردگار و رسالت حضرت محمد(ص)،سپس بر امیرالمومنین(ع) و ائمه طاهرین(ع) درود فرستاد و چون به نام پدرش رسید دیدگان گشود و سلام کرد...

15 شعبان 155 ه.ق/میلاد حضرت حجت‌بن ‌الحسن(عج)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی