کلام امام 94 | شهیدان در ضیافت سالار شهیدان حاضرند

      شهیدان در ضیافت سالار شهیدان حاضرند

«وَلاتَحْسَبَنَّ الّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّه‏ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» (آل عمران/69)

... در این آیۀ کریمه بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همۀ مخلوقات دارای نفس انسانی به اختلاف مراتب از زندگی حیوانی و مادون حیوانی تا زندگی انسانی و مافوق آن زنده هستند، بلکه شرف بزرگِ شهدای در راه حق، «حیات عندالرّب» و ورود در «ضیافة‏اللّه‏» است.

... آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است «فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» (فجر/30,29) که فرد بارز آن سید شهیدان (سلام اللّه‏ علیه) است. اگر آن است چه مژده‏ای برای شهیدان در راه مرام حسین (علیه السلام) که همان سبیل اللّه‏ است، از این بالاترکه در جنتی که آن بزرگوار شهید فی سبیل اللّه‏ وارد می‏شود و در ضیافتی که آن حضرت حاضرند، به این شهیدان اجازۀ دخول دهند که آن غیر از ضیافتهای بهشتی است و آنچه در وهم من و تو و شما نیاید، آن بُوَد. (بیانات امام در دیدار خانواده‌های شهدا، 19 بهمن 62)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی