حدیث 93 | میلاد انسان کامل

میلاد انسان کامل

سه ویژگی در شخصیت پیامبر و اهل‌بیت هست که هر سه باید با هم دیده شود، وگرنه انحراف خواهد بود: شخصیت آسمانی، شخصیت الگو، و شخصیت مظلوم مقتدر. اگر ما به ذکر مصیبت‌ها اکتفا کنیم، یا فقط به فضایل آسمانی آن بزرگواران بپردازیم، «شخصیت الگو» را گم می‌کنیم.

مثلا برای امام حسین علیه‌السلام خوب روضه می‌خوانیم و جایگاه آسمانی‌شان را که شفیع فرشتگان بودند خوب می‌دانیم، ولی یتیم‌نوازی و اطعام مساکین ایشان را الگوی خود نکرده‌ایم.

آری، پیامبر و اهل‌بیت آمده‌اند که الگوی ما باشند و از طریق الگوسازی ما را به آسمان‌ها برسانند. در این مسیر حاضرند هر مصیبتی را تحمل کنند که آن هدف تامین شود. پس چقدر خوب است که در این سال‌روز میلاد پربرکت پیامبر، تصمیم بگیریم که از این خانواده خوب الگو بگیریم. چنانچه فرمودند:

أَقْرَبُکُمْ غَداً مِنِّی فِی الْمَوْقِفِ أَصْدَقُکُمْ لِلْحَدِیثِ، وَ آدَاکُمْ لِلْأَمَانَةِ، وَ أَوْفَاکُمْ بِالْعَهْدِ، وَ أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً، وَ أَقْرَبُکُمْ مِنَ النَّاسِ.[1]

پیامبر اعظم (صلى‏الله‏علیه‏و‏آله): نزدیک‏ترین شما به من در قیامت: راستگوترین، امانتدارترین، وفادارترین به عهد و پیمان، خوش اخلاق‏ترین و نزدیک‏ترین شما به مردم است.



[1] الأمالی (للطوسی)، النص، ص: 229

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی