ایام ویژه 86 | تحریم کالاهای آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران (1358 ش)

تحریم کالاهای آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران (1358 ش)

وقتی ماهیت جاسوسی و دشمنی آمریکا به همت دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت معلوم شد، مقامات آمریکایی به جای عذرخواهی، ایران را به عکس‌العمل‌های شدید سیاسی، اقتصادی و نظامی تهدید کردند، بغض و کینه مردم به فرهنگ و سیاست آمریکایی ابعاد تازه‌ای یافت و کالاهای آمریکایی هم مورد نفرت مردم قرار گرفتند. وزارت بازرگانی 15 آبان 1358 فروش کالاهای آمریکایی را ممنوع کرد. آمریکا هم چهره شیطانی خود را بیشتر آشکار کرد و با تلاش‌های مذبوحانه‌اش به یک جنگ اقتصادی، سیاسی و نظامی برای شکست ایران دست زد که هنوز هم ادامه دارد. در قدم اول، نفت ایران را نخریدند و اموال ایران را مصادره کردند! مقاومت مردم در جبهه حق، تنها رمز موفقیت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی بوده است.

علی‌رغم تداوم خوی استکباری آمریکا، بعضی‌ها در داخل برآن‌اند که ایران را به بازار کالاهای مصرفی غرب تبدیل کنند؛ مثلاً در سال ١٣٩٣ از امریکا کالاهایی مانند گاو شیری، کره، برنج، روغن‌های خوراکی، مکمل‌های غذایی و دارویی، عطر، لوازم آرایش، شامپو، نخ دندان، میخ، یخچال، یخ‌زن (فریزر)، لامپ و مسواک به داخل کشور وارد کردند.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی