ایام ویژه 85 | اعلامیه بالفور؛ بخشش سرزمین بعضی‌ها به دشمنان آن‌ها!

اعلامیه بالفور؛ بخشش سرزمین بعضی‌ها به دشمنان آن‌ها!

نامه‌ای که آرتور جمیز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس به لرد روچیلد رئیس فدراسیون صهیونیست آن کشور نوشت، به اعلامیه بالفور مشهور شد. دوم نوامبر 1917 (11 آبان 1296 ش) وزیر خارجه انگلیس با انتشار این اعلامیه‌ خبر از موافقت مجلس انگلیس با تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین و به‌کارگیری تلاش‌های بریتانیا در این زمینه داد. هنوز جنگ جهانی اول در جریان بود و فلسطین بخشی از امپراتوری عثمانی بود. یعنی انگلیسی‌ها سرزمینی را که متعلق به خودشان نبود، به یک عده دیگری آن هم به دشمن‌ترین دشمنان‌ مالکان حقیقی آن بخشیدند! این کار نامشروع ازآن‌رو که به جلب حمایت روچیلد ثروتمند در هزینه‌های جنگ بریتانیا ‌انجامید، برگ برنده آن‌ها بود.

البته انگلیسی‌ها هفت ماه بعد توانستند طی نبردهایی سخت و خونین، فلسطین را از عثمانی جدا کنند و با حکومت‌ نظامی به وعده خود وفا کرده تا زمینه‌ساز مهاجرت یهودیان و تشکیل دولت جعلی در قلب جهان اسلام گردند؛ تشکیل دولتی که اصلی‌ترین عامل ناامنی در منطقه در هفتادسال گذشته بوده است.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی