روزنوشت 37 | تسلیح کرانه‌ی باختری

دریافت
حجم: 302 کیلوبایت

تسلیح کرانه‌ی باختری

 

در کشاکش درگیری‌هایی که جهان استکبار با ابزار تکفیر در امت اسلامی به وجود آورده، ذهنی بصیر لازم است تا بتواند از این لایه عبور کند و درگیری‌های خارجی و اهداف جهانی امت اسلام را پی‌گیری نماید و بداند درگیری اصلی ما با اسرائیل و آمریکا ست، نه فریب‌خوردگان تکفیری و داعشی. این پیامی است که مقام معظم رهبری کوشیدند با تأکید بر راهبرد جمهوری اسلامی در مسلح کردن کرانه‌ی غربی، در دیدار با میهمانان همایش جریان‌های تکفیری مخابره کنند.

اما چرا مسلح کردن کرانه‌ی باختری مهم است؟

* موقعیت کرانه‌ی غربی نسبت به مناطق حیاتی رژیم صهیونیستی، استراتژیک است. مجاورت با شهر قدس شریف و نیز فاصله‌ی 10 کیلومتری با تل‌آویو (در حالی که طول تونل‌های مقاومت در غزه از 10 کیلومتر فراتر رفته و برد موشک‌های در اختیار گروه‌های مقاومت نیز به 80 کیلومتر رسیده است) به این منطقه اهمیت زیادی می‌بخشد.

* وسعت منطقه و گستردگی مرزها با رژیم صهیونیستی، انجام نبردهای نامتقارن که روی‌کرد اصلی گروه‌های مقاومت است را در این منطقه امکان‌پذیرتر می‌سازد.

* در سال‌های گذشته دولت خودگردان فلسطین دست به اقدام خیانت‌آمیز جمع‌آوری اسلحه‌ی موجود در اختیار مردم ساکن کرانه‌ی غربی زد. وجود گروه‌های متمایل به خط سازش در این منطقه نیز باعث شده بود طی سال‌های اخیر، آتش مقاومت در این منطقه رو به سردی برود. اما بعد از جنگ اخیر غزه و نیز حوادث رخ داده در روزهای اخیر به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد اقبال مردم کرانه‌ی غربی به سمت مبارزه و آغاز موج جدید انتفاضه هستیم.

* مقاومت با پشت سر گذاشتن پیروزمندانه‌ی سه نبرد با ارتش مجهز رژیم صهیونیستی توانسته موقعیت خود را به صورت نسبی در غزه تثبیت نماید و این آمادگی را دارد که جبهه‌های خود را گسترش دهد.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی