روزنوشت 65 | خمینیِ چمران، خمینیِ بازرگان، خمینیِ بعضی‌ها...

دریافت
حجم: 128 کیلوبایت

خمینیِ چمران، خمینیِ بازرگان، خمینیِ بعضی‌ها...

دوگانه «چمرانِ خمینی یا چمرانِ بازرگان» برای وقتی بود که شخصیت امام و بازرگان برای همه شناخته‌شده باشد و مسئله سر شناخت چمران باشد. اما حالا مسئله را عوض کرده‌اند؛ طوری‌که همه شک کنند در شخصیت امام! چون تا قبل، همه را با امام می‌سنجیدیم و حالا می‌خواهند کاری کنند که امام را با آن‌ها بسنجیم!

راه‌حل جابه‌جایی ستون‌های فرهنگی هم معلوم است. باید تاریخ را تغییر داد و اگر نشد، آن را به فراموشی سپرد و در مقابل، تحلیل‌ها را عوض کرد؛ مثلاً امامی را که می‌گوید ناو آمریکایی را با دو موشک منهدم کنید، مخفی می‌کنند تا بتوانند ادبیات مذاکره را بر این اسطوره حقیقی تحمیل نمایند.

برای این کار خیلی‌ها باید تلاش کنند، همراهانِ امام باید خاطرات دروغین جعل کنند و نزدیکانِ امام باید به اسم امام تحلیل‌های جدید بدهند؛ مثلاً طرفداریِ امام از کوخ‌نشینان و مستضعفان را با قصرسازی برای امام جمع کنند!

اما باید بدانند که تا وقتی خوبی‌ هست و عشقِ به خوبی‌ها وجود دارد، قلب‌های عاشقان به عشق امام می‌تپد و در معرفی و تبعیت از این شخصیت کم نمی‌گذارد و تا وقتی‌که این‌گونه باشد، تحریف امام ممکن نیست.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی