ایام ویژه 54 | تنها رئیس‌جمهور مسلمان هند را بشناسید!

دریافت
حجم: 92.7 کیلوبایت

تنها رئیس‌جمهور مسلمان هند را بشناسید!

گاندی را می‌شناسید اما ذاکر حسین را نه؟ او در سال ۱۸۹۷ م به دنیا آمد و تحصیلاتش را در دانشگاه اسلامی علیگره و دانشگاه برلین آلمان (در رشته اقتصاد) به پایان رساند. وی در طی سالیان طولانی به فعالیت‏های علمی و سیاسی پرداخت تا این‌که توانست در سال ۱۹۶۲ م به معاونت ریاست‌جمهوری هند دست پیدا کند.

در انتخابات عمومی ۱۹۶۷ م از رقیب سرسخت خود، ایندیرا گاندی پیشی گرفت و به‌عنوان تنها رئیس‌جمهور مسلمان هند، سومین رئیس‌جمهور این کشور شد. او که از رفتار سلطه‌طلبانه هندو‌ها علیه مسلمانان انتقاد می‌‏کرد، از جدا شدن قسمت مسلمان‌نشین هند به ‌نام پاکستان نیز حمایت کرد و حتی برای استقلال پاکستانی‏‌ها که به قول وی، پایانی بر ستم هندو‌ها علیه آنان بود، جشن گرفت.

از او کتاب‏‌هایی به‌نام سرمایه ‏داری، اقتصاد، اخلاق و مملکت‏ داری نیز به‌جای مانده است. دکتر ذاکر حسین، سرانجام در تاریخ سوم آوریل سال ۱۹۶۹ میلادی در سن هفتادودوسالگی درگذشت. وی در میان نسل امروزی هندو‌ها و مسلمانان هند احترام ویژه‏ای دارد.

3 آوریل- درگذشت ذاکر حسین (1969 م)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی