حدیث71 | خوش بینان به تفاهم نامه را متهم کنید

خوش‌بینان به تفاهم‌نامه را متهم کنید!

عجیب است بعضی از آن‌ها که دل در گرو غرب و مخصوصاً آمریکا دارند، برای منطقی و دینی جلوه‌دادنِ ادبیات ذلت، از عبارت‌های دینی استفاده می‌کنند و به آن‌ها که دلواپسِ این خودفروشی‌ها هستند، اتهام بی‌دینی می‌زنند! این‌ها می‌خواهند کلام امیرالمؤمنین را که فرمودند: «هرگز پیشنهاد صلح از طرف دشمن را که خشنودى خدا در آن است رد مکن که آسایش رزمندگان و آرامش فکرى تو و امنیت کشور در صلح تأمین مى‌گردد» به نفع خود تمام کنند، اما نمی‌دانند که باید همه سخن مولا را با هم دید. آری، امام متقیان در نامه همیشه مفید خود به مالک اشتر می‌فرمایند:

الْحَذَرَ کُلَّ الْحَذَرِ مِنْ عَدُوِّکَ بَعْدَ صُلْحِهِ فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِیتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِی ذَلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ 

زنهار زنهار از دشمن خود پس از صلح، زیرا گاهى دشمن نزدیک می‌شود تا غافل‌گیر کند، پس دوراندیش باش و خوش‌بینى را متّهم کن. (نهج‌البلاغه، ‌نامه 53)

حرف حضرت امیر، جای شک و شبهه ندارد. امیدواریم همه- مخصوصاً دولتی‌ها- آن را به گوش جان بپذیرند و البته آن‌ها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی